Home Online Adwords vaak nog niet herkent als betaald zoekresultaat

Adwords vaak nog niet herkent als betaald zoekresultaat

by admin

Google kent twee soorten resultaten wanneer het om zoekresultaten gaat. Betaalde en onbetaalde(organisch) resultaten. De betaalde resultaten komen naar voren wanneer er op het juiste woord is gezocht.

Onderscheid

Een bedrijf kan via Google Adwords zorgen dat het zichtbaar wordt wanneer mensen via bepaalde woorden zoeken op Google. Vanwege Europese eisen moet hier onderscheidt in worden gemaakt. Dit onderscheid is er nu door een lichte afwijking van de achtergrondkleur die nauwelijks is te zien.

Organisch resultaat VS betaald resultaat

27% van de dagelijkse surfers weet nog niet dat Google online advertising aanbied via de zoekmachine. Omdat er per click wordt betaald, is het bedrijf er bij gebaat om het verschil zo minimaal mogelijk te houden. Een organisch resultaat sluit nu eenmaal beter aan bij het zoekwoord over het algemeen. Door Cookies zijn deze ook nog eens beter gepersonaliseerd. Eerder bezochte websites komen bijvoorbeeld hoger in de zoekresultaten.

Online advertising

Online advertising is de voornaamste inkomensbron voor Google. Deze resultaten worden niet alleen in de zoekmachine weergeven. Door plugins is het ook mogelijk om via andere sites Google Adwords advertenties te weergeven. De eigenaren van deze sites kunnen hun site via Google Adsense aanbieden als mediakanaal.

Relevante berichten

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept