Als MKB-bedrijf zijn er meerdere manieren om klanten te trekken. Er zijn natuurlijk de oude vertrouwde manieren als folders drukken, maar er zijn ook nieuwe online manieren om uw bedrijf te promoten. Zo wordt uw vindbaarheid op het internet ook flink vergroot. U vindt hier 5 manieren om klanten te werven via internet.
1. Social media
Gebruik social media zoals Facebook en Twitter om uw klantenkring te vergroten. Maak een bedrijfspagina aan op Facebook en zorg dat uw Twitteraccount veel volgers krijgt. Dit vraagt echter wel om creativiteit en tijd. Deel interessante nieuwtjes, foto’s, organiseer acties en zoek naar interactie met uw klanten.
2. Fora en Blogs
Neem actief deel aan blogs en fora die aansluiten bij uw onderneming. Heeft u een bakkerij, dan kunt u zich mengen in discussies met betrekking tot bakken, zo bewijst u dat u weet waar u het over heeft. U kunt ook zelf een blog schrijven over de ontwikkelingen in uw vak of om andere te helpen hierbij. Tips over bloggen.
3. Online bedrijfsvermelding
Registreer uw bedrijf bij bedrijvengidsen of directories. Zo belandt uw website hoger in de zoekmachines. Op bedrijvengidsen kunt u veel informatie over uw MKB-bedrijf vermelden waar potentiële klanten geïnteresseerd in kunnen zijn.
4. LinkedIn
LinkedIn is de ideale mogelijkheid voor werknemers en werkgevers om zichzelf te promoten. Zorg dat uw profiel zo volledig en zo helder mogelijk in is gevuld. U kunt uw bedrijfsprofiel koppelen aan uw persoonlijke profiel.
5. Google+ Businessprogramma
Google+ geeft de mogelijkheid om een bedrijfsprofiel te maken waarbinnen ideeën, foto’s, video’s en links kunnen worden gedeeld. Zo kun je iedereen op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen uw MKB-bedrijf. Het ideale aan Google+ is dat mensen uw bedrijf ook aan kunnen bevelen aan hun vrienden door op de +1-knop te drukken.