Een reclamebureau richt zich vooral op huisstijl ontwerp voor starters, creatief design op maat, logo design, website ontwerp en andere grafische vormgeving. We willen u hierbij de term huisstijl een beetje meer definiëren.
De huisstijl wordt ook wel gezien als de manier waarop bedrijven zich presenteren. Een bedrijf kan zich natuurlijk op verschillende manieren presenteren. Waar een reclamebureau zich op richt is de visuele kant, zoals het ontwerpen van een bedrijfslogo, het gebruik van dezelfde kleuren en lettertypes op meerdere voorwerpen. Daarbij kunt u denken aan bijvoorbeeld enveloppen, briefpapier, visitekaartjes, folder, websites maar ook bedrijfskleding of zelfs vervoersmiddelen.
Naast de visuele aspecten beweren vele mensen dat een huisstijl ook met gedrag te maken heeft. Het omgaan of ontvangen van klanten kan gebeuren met koffie in een kopje met een koekje erbij, of lauwe koffie in een plastic bekertje met een plastic roerstaafje of de klant wordt helemaal niks aangeboden. Draagt de receptioniste de nieuwste mode femme of zit ze in een trainingspak.Ook de manier waarmee de telefoon wordt opgenomen of klachten afgehandeld worden zijn allemaal deel van de huisstijl van het bedrijf en kunnen invloed hebben op uw bedrijf.